Selamat datang ke hamtaro's blog.

Saturday 1 September 2012

saya?

salam readers.




orang ade bertanya saya 

nafisah dah bertunang ye?

jawapannye ......

takde la. calon pon tara, gone nak tunang pulak...he3. 

tertanya la jugak dalam kepala ni, kenapa mereka ni bertanya. dan dorang ni pakar membaca reaksi muka 

yela, kamo pakai cincin tu. so kami orang ingat kamo dah bertunang.

oowwhhh...concern jugak dorang dengan saya ni ye.terharu pulak rasenya.he3. 

saya memakai cincin ni first saje nak letak sesuatu dekat jari. nampak macam glow, tak dull je jari ni. second nak mengelak dari di kacau. saya tahu saya tak cantik tapi ni sebagai langkah precaution. kalo ade yang menggatal, poyo-poyo betulkan tudung dan sambil2 tunjuk cincin tu. he3. third saya suka pakai perhiasan gelang dan cincin. sebelum ni ade jugak gelang, tapi gelang dah putus.sob sob. bukan takde gelang lain, tapi semua mak gajah punya batu yang terconcet. taknak saya nak memakainya.

dalam membuat pilihan pulak, saya ni cerewet sikit nak pilih sesuatu benda. kalo cincin, nak cincin yang haluih je. pastu taknak besar sngat batu tak pun tak mahu ade batu, nak yang just nice je bila dekat jari. senang cite nak cantik, sempoi, and attractive. 

Satu yang anda kena tahu, saya kurang gemar dengan emas yang warna gold. bukan tak suka ye tapi kurang gemar. kalo kawen or tunang nanti saya akan pilih emas putih. emas putih ni unik. walaupun dia mahal dan bila dijual balik tiada harga saya tetap suka. sebab, contohla bila terdesak ke hapa, cincin atau gelang tu tak akan saya jual dan akan menjadi barang berharga buat saya hingga keahir hayat. kalo gelang pun sama. taknak yang macam pokok krismes. berjuntai-juntai bagai. limas pakai. susah nak buat kerja dapur dan bila tersangkut something mesti putus. membazir, membazir.

so sebelum saya merapu lebih jauh dan sebagai konklusinya, saya belum bertunang. kalo saya dah tunang saya akan cakap bila ade yang bertanya. 

kenapa orang tanya baru nak jawab?


kan pertunangan tak perlu dihebohkan. sampai sini je. happy holiday readers. Assalamualaikum. =)

No comments:

Post a Comment