Selamat datang ke hamtaro's blog.

Monday 21 May 2012

tulang rusuk


Salam. hari ini jangan terkejut pulak kerana entry kali ni berkatian tentang tulang rusuk. Bukan saya tukar bidang dari OM( office management and technology) kepada kedoktoran pula. idok le teman sanggup nak membedah ni, menengok darah tu pon rase nak tumbang.. Ini berkenaan satu perbualan. Nak update hari lepas, tapi tak teringat cerita ni.  macam ni ceritanya:

Abi (adik saya): kamo tahu kawan aku ni memang kurus kedikiak. Boleh kira tulang rusuk dia. Bla blab la…..

Saya : habis tu abi kira tulang dia??? Ade berapa???

Abi: hmmmmm…entah. Aku tak kira la pulak. Takde keja nak kira tulang orang

Bila dia cakap ‘hmmmmm’ tu aku rase dia ade jugak kira tapi tak habis. He3

Saya: habis tu tulang kamo ade berapa?? Ade kira??

Dia tarik nafas, konon nak kira depan kitaorang.

Abi: tak boleh la lemak dah cover badan aku..

Saya: kamo ade rase tak tulang rusuk kamo sebelah kiri??? Lopong tak??

Abi: memang la lopong kamo semua dah amik tulang kitaorang (maksud dia kami, adik beradik perempuan dia yang amik)

Saya: apa pulak kitaorng yang amik. Bakal isteri kamo yang amik la.

Abi: yeke???? (macam pelik sangat)

Saya: yela kan nak buat jadi ‘dia’ pulak. Kami dari tulang rusuk laki kami. Cuba kamo rase tulang rusuk tu ade tak kat badan kamo??

Abi: kenapa??

Saya: kalo takde maknanya kamo takde isteri la nanti. Pasrah la kamo!!!! Kami memang ade laki sebab dari tulang rusuk dia maka terjadi la kami. Kamo takde…..maka takde la..habis la tak kawin la kamo sampai ketua..

Dengan susah payah dia cuba merebus 
jarinya mencari tulang rusuk kiri yang di maksudkan. Saya dah tergelak terbahak-bahak dah. Sekali sekala nak kene kan orng best jugak. 

pesanan untuk para lelaki


adakah saya pemilik tulang rusuk hyun bin yang hilang????
time to go. bye3

No comments:

Post a Comment