Selamat datang ke hamtaro's blog.

Sunday 24 March 2013

santai petang ahad

Assalam..hai.. arigato...annyeong and vanacam.
selamat ketemu lagi para pembaca blog yang saya kasihi...alhamdulillah ade sedikit kelapangan untuk saya menulis.  skang ni tengah study week boleh la saya update dua tiga entry sepanjang cuti ni...

minggu lepas adalah minggu yang tersangat la penat bagi saya. test dan segala-galanya berderet dari sehari ke sehari....sampai nak bukak laptop or pegang hand phone pikir dua tiga kali. masa bagi saya and the geng amat amatlah berharga....pernah masa otw nak ke library pon saya rase dah tersangat membazir masa. saya cakap dkt kawan saya

"aku rase kita berjalan ni pon dah buang masa"...

 kawan saya pon cakap

"tau takpe. kalo aku baca buku dah chapter 2 dah"....

- ,-  nampak gat menipunya. .

kawan saya tu nak menunjukkan masa adalah tersangat berharga. so jangaan bazir masa. lagi time test or exam tengah berderet... bila dah lepas segala susah dan payah rase lega la sikit..fiuhhhhhhhhh....merecik air liur...bau tak kesegarannya?. he3.

sekarang ni nak story mory plak dengan korang.....dah lama tak menulis ni agak kekok jugak sebenarnya nak start balik so...topic hari ni kita santai je okay. korang layan je la. nak cerita pasal event yang saya dan classmate handle panjang sangat dan makan masa nak masukkan gambar. line dekat sini macam siput sedut...so saya hold dulu la ye. ade masa saya cerita pasal tu dan HTML (entry pasal coding-scroll ke bwh kalo tak tahu) saya sekali.....

cerita yang saya nak cerita ialah
saya sudah bebas Aissss Peyyy Yemmm !!!!!

haaa tu la dia tajuk hari ni. yang selebih kat atas tu hanya mukadimah...
saya nak ucapkan tahniah kepada adik saya dan adik-adik bukan darah daging saya yang baru je dapat keputusan SPM. ucapan ni bukan tertumpu pada yang cemerlang sahaje ye. ucapan akak ni umum untuk yang cemerlang mahupun tidak beberapa cemerlang....tu adelah usaha adik-adik kan. so congrates.

bagi yang kurang cemerlang...jangan sedih naw....perjalanan masih lagi panjang. masih banyak lagi peluang untuk belajar. kalo nak menyesal pon tade guna. so lebih baik kita focus pada masa akan datang ni. yang lepas tu bukan boleh reset or delete.

buat adik akak yang dikasih : Muhammad Asyraf bin Ibrahim

congrets ye. walaupun keputusan tak cemerlang mana tapi tu adalah usaha abi sendiri. yang lepas tu jangan nak rase tension sangat. masa depan abi panjang lagi. kalo nak tanya akak marah or hampa?...jawapan akan  tu usaha abi. banyak tu usaha abi...banyak tu jugak la abi dapat. akak dulu pon bukannya berjaya sangat. tapi akak nak adik-adik akak lebih  berjaya. so berjanji pada diri sendiri untuk berjaya. kalo abi berjaya abi jugak yang senang. akak tumpang gembira je....banyak peluang untuk kamo sambung belajar. insyaallah. okay..hwaiting =)

setakat ni sahaja....esok insyaallah saya update lagi.

Assalam. =)

No comments:

Post a Comment