Selamat datang ke hamtaro's blog.

Wednesday 10 September 2014

thats me

Hai..Assalamualaikum. hope sangt aku ni rajin nak update..tapi apekan daya semua laptop dekat rumah dh lesap, bukan kene curi dgn penyagak tpi adik2 aku guna untuk futher study. Mereka lebih memerlukan.Nak harap laptop aku, tak abis belajar lagi dh lingkup. jadi conclusionnya aku dok rumah bernafas diam diam je la. Dlm hati abiss punah harapan aku nak make over blog ni. *sambil kesat air mata.

Skrgn ni, kawan2 aku semua dok sibuk belajar lagi, aku dh sibuk cari duit. Aku nak pegang and rasa fulus hasil titik peluh aku sendiri. Rase kesusahan nak cri duit, dulu dok mintak aje dkt kakak2..sekrng rasekan. Aku bkn x nak smbung tpi bila fikir competion yg bakal aku hadp bila dh grad nnti, aku jadi gerun bak hangggg. Aku dekan time diploma pon sekali je. Tpi bukan bermakna aku x nak smbung dah. Aku ade niat nak further study, tpi bila tu masih mencri masa yg sesuai. Pejam celikm pejam celik dah nak dekat setahun aku kerja. Cepatnya la...

Dekat tmpt kerja baru ni, Alhamdulillah..segala dipermudhkan walau ade a few mistakes yag aku rase semua budk baru akan buat. Biasela budk baru belajor. Skop kerja baru, suasana baru, team mate baru and most of thing aku dikelilingi olh jejaka2. Heeee2. Memag kerja aku menyengih je la. Dulu time baru masuk ckp tunduk je, mata tk bertentang langsung dgn drng smpai aku rase meja yg aku duduk dok buat kerja ni mcm kecik and rendah sbb dh nak berlaga dgn dagu aku yg cntik ni. Sekrng ni, taring aku dh start tumbuh..mane yg aku rase nak kene kasi sekolah, aku kasi kelas free...dorng pulak suka ngat nak menyakat aku. Tapi aku ok je, mereka2 ni serupa abg aku.

Dlm2 ramai2 tu aku rapat dgn dua tiga orng. Yg x blh bla ade sorg ni dia nak bahan aku memag ikot sedap tekak dia je. Ade ke patot dia pngggil aku langsir. Kurang dek asam. Alsan dia baju yg pakai besor x sesuai dgn aku. Stail aku pulak semua baju yg aku pakai jenis yg geloboh. Bagi aku pakai baju besor2 ni secure untuk diri aku lebih sikit. Tkde mata2 jahat nak pandng and bagi aku, aku selesa... lantk la nak ckp ape pon. ade sekli dia mntk dkt tolong dkt aku, aku 'husssshhhhhusssssshhhhhhhhsuhhhhh'-konon bunyi angin. Dia ulang lagi...aku buat bunyi tu lagi. Pastu dia dok panggil 2 lagi aku ckp " x blh tlng la, angin kuat sangt, langsir berkibar bang".. aku hengat dia nak tarik balik ckp dia tu..dia boleh pulak ckp adik pernh tgk tk raya x jadi, buat yg macm tu...ha3. Sengal gile. Btw aku yg paling muda dkt situ..semua dkt situ panggil aku adik.. alngkah mudanya rase. Ok la till here. Ni nak karang pon makan dua hari. Lps ni brapa hari pulk makan mase nak buat satu post.

No comments:

Post a Comment