Selamat datang ke hamtaro's blog.

Saturday 21 September 2013

mentally exhausted

mental exhausted.. itu yang saya blh cakap sekarang. terasa sngat penat dgn semua assgmnt, test dan segala seranah bila nak abis diploma ni. ehh jap, nak abis dah study? kira jap ye, 2011 sem satu.... sem dua..tiga, empat 2013 lima.... eahh betul la.. nak abis study la. yeahhhh..leps ni blah la stado je...

minggu dpn rabu dah start final... fuhhh. subject killer yang saya rase sangt memenatkan adalah akaun. Akaun ni membuatkan saya hidup tak imbang sebab nak imbangkan akaun.. makan, tido borak semua tak cukup. kan tak imbang tu.  lecture saya cakap, kalo akaun tak imbang tak masuk syurga... sebab kan tu la hidup saya tak menentu sekarang ni. ade yang tanya saya "ko amik akaun tak masa seklh dulu?". "amik". "hmmm, tak masalah la ko nak jawab akaun" "tapi aku drop". alahhhh mcama orang break up la. tak serasi tinggal kan je. tapi dkat u ni meghdp lagi. memang tak blh lari. weng-weng dah otak ni. JODOH betul. redah je la. insyaallah A+ dalam tangan.

smalm time tgh study law, sementara nak ilangkan ngantuk saya borak dengan roomate.

dia : "kalo aku dah kawin nak panggil laki aku apa ha? ko panggil ape nafisah"
saya : "abang"-sambil menyengih seperti kerang busuk
dia : "a'ah la..biasa la kan"
       "kalo ko pilih laki, ko pilih yang selamat kan ko
       (selalu ade bila ade masalah) or orang lain?"
saya: "tak kisah yang penting dia sayang aku and trima
     aku seadanya aku, tgr aku blh aku bt salah dan selalu ade dgn aku"
dia : "kalo ko, ko nak ditinggalkan atau ko tinggal dia.?"
saya :"ditinggalkan.. aku tak nak menyesal nanti di kemudia hari.  TAPI            kalo dia buat zina or yang seanggkatan dgnnya aku akan chow dulu"
dia : "perkara yang ko nak jadi kebiasaan dalam rutin bila dah kawin?"
saya : "aku cium pipi dia bila kita orang nak pergi kerja. aku nak dia tahu         aku sayang dia...kihkihkih"
dia : "kalo kawan baik ko tu jadi laki ko macam mane?"
saya : "tak kan... aku tahu dia. dia dah cakap dkt aku dia minat someone"
dia : "kalo jadi ko dgn diajangan lupa jemput aku"

ini hanya gurau kosong. bercerita pasal kawin dan impian selepas kawin adalah perkara common orang pompuan bila tak de modal nak cakap..... soal jodoh ni kita tak tahu. saya blh je cakap saya nak laki mcam Adi Putra, tapi kalo tu bukan jodoh saya. saya kene terima. saya pernah mencuba untuk propose dulu  seorang laki, tapi saya di tolak. satu pengalaman untuk saya dan saya terima. sebab saya tahu dia bukan untuk saya dan ade yang lebih baik menanti... ramai kalangan kawan saya dah start risau pasal jodoh. Jodoh Allah dah tentukan jadi jangan riso pasal jodoh kalo tak kawin lagi. kalo baya-baya saya ni dah dok risau.... hmmmmm saya pon dah kene start buat-buat risau ni... wahai adam ku di manakahdi kau??????

teringat pulak lagu IJAB dan KABUL.
 aku akan menjaga mu
semampu dan serbi satu
aku trima kkurangn mu
dan aku tak akan mengeluh
kerna bagi engkau la nyawa ku....






No comments:

Post a Comment